Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών για Μαθητές με Διαταραχή του Φάσματος του Αυτισμού και Εφαρμογής Δημιουργίας των Παιχνιδιών από Εκπαιδευτικούς

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2814453 698 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-30
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
ΛΕΡΙΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ρούσσου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών για Μαθητές με Διαταραχή του Φάσματος του Αυτισμού και Εφαρμογής Δημιουργίας των Παιχνιδιών από Εκπαιδευτικούς
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών για Μαθητές με Διαταραχή του Φάσματος του Αυτισμού και Εφαρμογής Δημιουργίας των Παιχνιδιών από Εκπαιδευτικούς
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την ανάλυση, το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός συστήματος με εκπαιδευτικά παιχνίδια για παιδιά που κινούνται στο φάσμα του αυτισμού.
Το σύστημα αποτελείται από δύο ξεχωριστές εφαρμογές, την εφαρμογή δημιουργίας εκπαιδευτικών παιχνιδιών από εκπαιδευτικούς (authoring tool) και την εφαρμογή μέσω της οποίας τα παιδιά θα μπορούν να παίζουν τα παιχνίδια αυτά (player).
Παρόλο που στο εξωτερικό υπάρχουν πολλές ψηφιακές εφαρμογές που απευθύνονται σε άτομα με ειδικές ανάγκες, στην Ελλάδα οι αντίστοιχες προσπάθειες είναι πολύ λίγες με αποτέλεσμα να στερούμαστε τέτοιου είδους υλικό. Με αυτό το σκεπτικό, στόχος μας να δημιουργήσουμε ένα ευέλικτο διαδικτυακό εργαλείο το οποίο θα είναι χρήσιμο αλλά και φιλικό προς τη συγκεκριμένη ομάδα ατόμων.
Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας ήρθαμε σε επαφή με εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής οι οποίοι μας έδωσαν χρήσιμες πληροφορίες για τις απαιτήσεις και τον τρόπο διδασκαλίας της συγκεκριμένης ομάδας ατόμων, κι αποτέλεσαν τη βάση για το σχεδιασμό της λειτουργικότητας των εφαρμογών ώστε αυτές να καλύπτουν τις ανάγκες των χρηστών τους. Οι δύο εφαρμογές αξιολογήθηκαν ως προς την ευχρηστία τους με 8 χρήστες, η κάθε μια, διαμορφωτικά και συμπερασματικά. Οι αξιολογήσεις ανέδειξαν προβλήματα ευχρηστίας του συστήματος και βοήθησαν στη βελτίωσή τους.
Η υλοποίηση των εφαρμογών αφήνει περιθώρια επεκτάσεων έτσι ώστε να απευθύνεται μελλοντικά και σε άλλες κοινωνικές ομάδες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Διαδικτυακή εφαρμογή, εφαρμογή για κινητά, εκπαιδευτικά παιχνίδια, χρήστες στο φάσμα του αυτισμού
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
8
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
15
Αριθμός σελίδων:
118
LeriosDimitroulis_thesis_mroussou.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο