H ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΜΑΤΙΟΥ.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2863499 251 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-02-20
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κούρτης Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ραγκούση Μαρία, Καθηγήτρια, Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Πατρικάκης Χαράλαμπος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Σπύρος Παπαδόπουλος, Πρόεδρος ΣΕ, Καθηγητής του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
H ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΜΑΤΙΟΥ.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
H ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΜΑΤΙΟΥ.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα ευρήματα μίας έρευνας, που είχε ως κύριο
σκοπό να εξετάσει την αποτελεσματικότητα της τρισδιάστατης μοντελοποίησης, ως
τεχνολογίας, για τη διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής στην ΣΤ’ δημοτικού.
Συγκεκριμένα, το κεφάλαιο που επιλέχθηκε από το προαναφερθέν μάθημα είναι το 10ο
που έχει σχέση με την ανατομία του και τη λειτουργία του ανθρώπινου ματιού. Η
έρευνα διεξήχθη στο δημοτικό σχολείο του Απαλού, προάστιο της πόλης της
Αλεξανδρούπολης στην Ελλάδα. Στη συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης εξετάζεται κατά
πόσο η τρισδιάστατη μοντελοποίηση και ειδικότερα η χρήση του λογισμικού Autodesk
Maya είναι σε θέση να βοηθήσει τους μαθητές ενός τμήματος της ΣΤ’ δημοτικού να
κατανοήσουν καλύτερα το ανθρώπινο μάτι από τους μαθητές ενός άλλου τμήματος ΣΤ’,
οι οποίοι διδάχθηκαν το συγκεκριμένο κεφάλαιο μόνο μέσω παραδοσιακής
διδασκαλίας. Δευτερεύοντες στόχοι της έρευνας είναι να μελετηθεί κατά πόσο οι
μαθητές ηλικίας 11 – 13 χρονών είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά
ένα επαγγελματικό λογισμικό τρισδιάστατης μοντελοποίησης και εάν είναι σε θέση να
κατανοήσουν τις πιθανές χρήσεις ενός τέτοιου λογισμικού στην εκπαίδευση. Τα
αποτελέσματα του τεστ αξιολόγησης έδειξαν ότι η τρισδιάστατη μοντελοποίηση δεν
επηρέασε σημαντικά την απόδοση των μαθητών του ΣΤ’ 2 σε σχέση με τους
αντίστοιχους μαθητές του ΣΤ’ 1. Ωστόσο οι μαθητές της ομάδας ελέγχου, που ήταν
παιδιά Α’ γυμνασίου, είχαν πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τις 2 τάξεις της ΣΤ’
δημοτικού. Τέλος, φάνηκε ότι οι μαθητές του δημοτικού είναι σε θέση να
χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά ένα επαγγελματικό λογισμικό τρισδιάστατης
μοντελοποίησης ωστόσο δεν μπόρεσαν να κατανοήσουν και να εξηγήσουν πετυχημένα,
στην πλειοψηφία τους, σωστές εκπαιδευτικές χρήσεις ενός τέτοιου λογισμικού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
τρισδιάστατη μοντελοποίηση, Φυσική, ανθρώπινο μάτι, Autodesk Maya, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, συνεργατική μάθηση, διερευνητικά-διαδραστικά λογισμικά, ανακαλυπτική μάθηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
26
Αριθμός σελίδων:
140
ΚΟΥΡΤΗΣ_ΓΙΑΝΝΗΣ-Διπλωματική Εργασία.pdf (21 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο