L’intercompréhension : un concept mobilisateur pour les apprenants de l’école primaire en Grèce

Διπλωματική Εργασία uoadl:2882678 386 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-16
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ματζάνα Θάλεια-Φωτεινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Aργυρώ Μουστάκη. Λέκτορας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας.
Πρωτότυπος Τίτλος:
L’intercompréhension : un concept mobilisateur pour les apprenants de l’école primaire en Grèce
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αλληλοκατανόηση: Μια διδακτική προσέγγιση ικανή να κινητοποιήσει τους μαθητές του δημοτικού
Περίληψη:
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η μελέτη της αλληλοκατανόησης στο πλαίσιο της διδασκαλίας των γλωσσών και ειδικότερα της γαλλικής. Εξετάζεται ο ρόλος της αλληλοκατανόησης τόσο σε επίπεδο κινήτρων όσο και σε επίπεδο εκμάθησης της γλώσσας. Τις τελευταίες δεκαετίες, ζώντας σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία και με δεδομένη μια έντονη κινητικότητα στους πληθυσμούς έχουν αναζητηθεί εναλλακτικές μέθοδοι προσέγγισης της διδασκαλίας των γλωσσών, μεταξύ των οποίων η αλληλοκατανόηση. Η σύνθεση των σημερινών σχολικών τάξεων και η ανάγκη δημιουργίας δεσμών ανάμεσα στους μαθητές φαίνεται ότι καθιστά τη χρήση της αλληλοκατανόησης αναγκαία. Προκειμένου να εξάγουμε ορισμένα συμπεράσματα στο πλαίσιο αυτής της έρευνας επιλέξαμε να συνεργαστούμε με παιδιά ηλικίας 10-12 ετών με τα οποία κάναμε κάποιες δραστηριότητες αλληλοκατανόησης και με τα οποία στη συνέχεια κάναμε μια συζήτηση. Επιλέξαμε επίσης να πραγματοποιήσουμε ορισμένες συνεντεύξεις με τρείς καθηγήτριες εκ των οποίων οι δύο εργάζονταν σε δημόσιο σχολείο και η μια έκανε ιδιαίτερα μαθήματα γαλλικών. Στόχος μας ήταν να εξετάσουμε την ελληνική σχολική πραγματικότητας, τη θέση της γαλλικής γλώσσας καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι διδάσκοντες διαχειρίζονται την γλωσσική ετερογένεια στις τάξεις. Στη συνέχεια και αφού συλλέξαμε κάποια δεδομένα προτείναμε κάποιες δραστηριότητες αλληλοκατανόησης τις οποίες δημιουργήσαμε εμείς βασιζόμενοι στα λεγόμενα των συνεντευξιαζόμενων και τις οποίες δουλέψαμε με μια ομάδα τεσσάρων μαθητών, ηλικίας 12 ετών, ώστε να εξετάσουμε την αποτελεσματικότητά τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας μας έπεισαν ότι η αλληλοκατανόηση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για τη διαχείριση της σημερινής σχολικής πραγματικότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Κίνητρο, αλληλοκατανόηση, ελληνόφωνοι μαθητές, μετανάστες μαθητές, πολυγλωσσία, μητρική γλώσσα, καθηγητές, διδακτική της γαλλικής ως ξένη γλώσσα, δραστηριότητες.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
67
Αριθμός σελίδων:
146
Thalia.Matzana_2019_final_pergamos..pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο