Sentiment Analysis in Tourism: Athens’s vibe through online platforms

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2898493 626 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-29
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
ΜΑΥΡΟΦΟΡΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ρούσσου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αθανασία Κολοβού, Ερευνητικό και Διδακτικό Προσωπικό, Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Sentiment Analysis in Tourism: Athens’s vibe through online platforms
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
 Ανάλυση Συναισθήματος στον Τουρισμό:  Η αύρα της Αθήνας μέσω διαδικτυακών πλατφορμών
Περίληψη:
Η βιομηχανία του τουρισμού αποτελεί παγκοσμίως μία βασική πηγή εισοδήματος, εργασιών και πλούτου. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, η οποία κατατάσσεται ανάμεσα στους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς, ο τουρισμός είναι θεμέλιος λίθος για την οικονομική ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας. Εν μέσω της πρόσφατης οικονομικής κρίσης, ο τουρισμός είναι ένας από τους λίγους τομείς που κατάφερε να επιβιώσει και να ευδοκιμήσει. Επί του παρόντος, η τοπική βιομηχανία εστιάζει στην επιμήκυνση των τουριστικών περιόδων και στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η Ελλάδα θα προσελκύσει περισσότερο κοινό με αποτέλεσμα να διατηρήσει την θέση της στην αγορά.
Σε καθημερινή βάση, η Ελλάδα επενδύει σε προϊόντα και στρατηγικές που οδηγούν σε πιο εξατομικευμένη και ελκυστική εμπειρία διακοπών. H χρήση της τεχνολογίας και της επιστήμης των υπολογιστών ελαχιστοποιεί το ρίσκο των επενδύσεων και ταυτόχρονα, επισημαίνει και ικανοποιεί τις ανάγκες των επισκεπτών. Ειδικότερα, μέσω των τομέων της Εξόρυξης Δεδομένων και των “Μεγάλων” Δεδομένων, οι επιστήμονες μπορούν να αναλύουν τεράστιο ποσό δεδομένων και να εξάγουν μη προβλέψιμα συμπεράσματα.
Η παρούσα πτυχιακή εργασία επιδιώκει να αφουγκραστεί τον “παλμό” της ελληνικής πρωτεύουσας, της Αθήνας. Ο κύριος στόχος είναι η εξαγωγή δεδομένων από την ανάλυση κριτικών/αναρτήσεων που έχουν συνταχθεί από τουρίστες σε διάφορες πλατφόρμες (Twitter, Google Maps, Foursquare, Airbnb). Τα παραπάνω στοιχεία συλλέχθηκαν, αποθηκεύτηκαν και συνδυάστηκαν σε ένα αρχείο, το οποίο περιέχει σημαντικές πληροφορίες για τις κριτικές/αναρτήσεις όπως για παράδειγμα το κείμενο, την προέλευση, την τοποθεσία, το θέμα και τον τύπο της δραστηριότητας που περιγράφεται. Κάθε κριτική/ανάρτηση μεταποιείται και μετατρέπεται σε διάνυσμα. Έπειτα αλγόριθμοι και εργαλεία ανάλυσης συναισθήματος χρησιμοποιούνται για να καθορίσουν το συναίσθημα κάθε δεδομένου.
Τα αποτελέσματα της ανάλυσης είναι πολυδιάστατα. Διαγράμματα και άλλες πρακτικές οπτικοποίησης χρησιμοποιούνται για να παρουσιάσουν τη γενική αίσθηση των τουριστών για τις διάφορες περιοχές και παροχές αυτής της πόλης (φαγητό, διαμονή, νυχτερινή ζωή, μουσεία/ αρχαιολογικοί χώροι, διασκέδαση).
Η έκβαση της έρευνας είναι ένας αποτελεσματικός και βασισμένος στην κοινή γνώμη τρόπος να ανιχνευτούν προβλήματα αλλά και διευκολύνσεις της Αθήνας. Στο μέλλον, θα ήταν ενδιαφέρον ο συνδυασμός αυτών των δεδομένων με περιβαλλοντικούς δείκτες (π.χ. εκπομπή καυσαερίου, κατανάλωση νερού) κατά τη διάρκεια τουριστικών περιόδων για να απεικονίσουμε το συνολικό αντίκτυπο του τουρισμού. Συνεπώς, η βιομηχανία των διακοπών θα παρέχει προσωποποιημένες αλλά ταυτόχρονα βιώσιμες δραστηριότητες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Ανάλυση Συναισθήματος, Οπτικοποίηση Δεδομένων, Εξόρυξη Δεδομένων, “Μεγάλα” Δεδομένα, Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας, Τουρισμός, Αθήνα, Twitter, Foursquare, Airbnb, Google Maps
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
38
Αριθμός σελίδων:
69
1115201400104_thesis.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


thesis-sentiment-analysis-in-tourism-master.zip
142 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.