Η συμβολή των '' sled dogs '' στην απόδοση των αρχαρίων χιονοδρόμων αλπικού σκι

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2920925 69 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-30
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
ΤΣΙΟΤΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασίλειος Γιοβάνης , Αναπληρωτής Καθηγητής Χιονοδρομίας, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΣΕΦΑΑ) , Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) .
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή των '' sled dogs '' στην απόδοση των αρχαρίων χιονοδρόμων αλπικού σκι
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή των '' sled dogs '' στην απόδοση των αρχαρίων χιονοδρόμων αλπικού σκι
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η συμβολή των «Sled Dogs» στην απόδοση των αρχαρίων χιονοδρόμων αλπικού σκι. Σημασία της έρευνας ήταν να εξετάσει με ποιόν τρόπο επηρεάζει η χρήση των «sled dogs» στην τελική επίδοση στα τεστ επιδεξιοτήτων επί του τριγώνου (σε επίπεδο έδαφος) και του σλάλομ (σε κεκλιμένο έδαφος). Το δείγμα 32 ατόμων προήλθε από δύο ομάδες: ανδρών (n = 17) και γυναικών (n = 15) αρχαρίων φοιτητών της ΣΕΦΑΑ – ΕΚΠΑ Αθήνας, του μαθήματος επιλογής στο Αλπικό σκι, ηλικίας 19 με 35 ετών (21±3,47). Οι αρχάριοι χιονοδρόμοι πριν τις δοκιμασίες έχουν κάνει εξάσκηση 3 ημερών στο Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού και έχουν χωριστεί σε 2 ομάδες ανάλογα με το είδος εξοπλισμού: Ομάδα - D (n = 15), η οποία χρησιμοποιούσε τα «Sled Dogs» και Ομάδα - S (n = 17) η οποία χρησιμοποιούσε μόνο τα σκι. Παρατηρούμε ότι η ΟΜΑΔΑ – D (διδασκαλία με τα «Sled Dogs») και στις δύο δοκιμασίες (επί τριγώνου και στο σλάλομ) είχε κατώτερες επιδόσεις από την ΟΜΑΔΑ - S (διδασκαλία μόνο με τα σκι). Η διδασκαλία της ΟΜΑΔΑΣ – D με τα «Sled Dogs» δεν έχει καμία συσχέτιση με τα ανθρωπομετρικά χαρακτηριστικά σε κανένα τεστ επιδεξιότητας, ενώ η ΟΜΑΔΑ – S έχει σημαντική συσχέτιση με το ύψος (r = 0,56) και το βάρος (r = 0,59) στο τεστ επί τριγώνου σε επίπεδο έδαφος. Υπάρχει πολύ σημαντική συσχέτιση μεταξύ των δοκιμασιών στην ΟΜΑΔΑ – S με διδασκαλία μόνο με σκι (r = 0.71), σε σχέση με την ΟΜΑΔΑ – D με τα «Sled Dogs» (r = 0.37). Με βάση την παρούσα έρευνα συμπεραίνουμε ότι τα «sled dogs» δεν συμβάλουν στην απόδοση των αρχαρίων χιονοδρόμων αλπικού σκι.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Αλπικό σκι, Sled Dogs, Αρχάριοι χιονοδρόμοι, Δοκιμασίες, Επίδοση.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
13
Αριθμός σελίδων:
19
Πτυχιακή - Τσιότσιου Μαρία.pdf (877 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο