Motion Hollow: A WebVR experience for annotating movement qualities on dance content

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2926246 466 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-26
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κουγιουμτζιάν Λόρι
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Μαρία Ρούσσου, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Δρ. Κατερίνα Ελ Ράχεμπ, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Motion Hollow: A WebVR experience for annotating movement qualities on dance content
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Motion Hollow: Μια WebVR εμπειρία για επισημείωση κινητικών ποιοτήτων σε περιεχόμενο χορού
Περίληψη:
Η εκτενής έρευνα που πραγματοποιείται στον τομέα της ανάλυσης κίνησης έχει οδηγήσει στη δημιουργία πολλών θεωρητικών πλαισίων και κανονισμών για την αναγνώριση και επισημείωση κινητικών ποιοτήτων που παρατηρούνται στην ανθρώπινη κίνηση. Παρά το γεγονός αυτό, τα πλαίσια αυτά είναι δυσνόητα για ανθρώπους με ελάχιστο ή μηδενικό επιστημονικό υπόβαθρο σχετικό με τον τομέα. Για αυτό τον λόγο, η διαδικασία επισημείωσης κινητικών ποιοτήτων από απλούς χρήστες παρουσιάζει μέχρι στιγμής πολλές δυσκολίες.
Η πτυχιακή αυτή στοχεύει στην επίλυση αυτού του προβλήματος, αναπτύσσοντας μια διαδικτυακή εφαρμογή επισημείωσης των κινητικών ποιοτήτων που παρατηρούνται στην κίνηση τρισδιάστατων ανθρωπόμορφων μοντέλων που εκτελούν χορευτικές κινήσεις. Η εφαρμογή παραθέτει στον χρήστη ένα σύνολο προτάσεων που περιγράφουν με απλό τρόπο τις διάφορες ποιότητες και ζητά από τον χρήστη να επιλέγει ποιές θεωρεί ορθές για κάθε χορευτική κίνηση που συναντά. Η πτυχιακή αυτή ερευνά επίσης τους διάφορους τρόπους που μπορεί η εφαρμογή να γίνει πιο ελκυστική για τον χρήστη, έτσι ώστε να τον παρακινεί να ολοκληρώσει την εμπειρία. Γι’αυτό το λόγο, για την ανάπτυξη της εφαρμογής επιλέχθηκε ο συνδυασμός του MEAN Stack μοντέλου και του A-Frame, μιας τεχνολογίας που χρησιμοποιείται συχνά για την ανάπτυξη 3D/VR/AR διαδικτυακών εμπειριών.
Μετά την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του πρωτοτύπου, πραγματοποιήθηκε διαμορφωτική αξιολόγηση με 8 χρήστες. Κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης, προτάθηκαν εναλλακτικές για την βελτίωση της ευχρηστίας και του περιεχομένου της εμπειρίας, δίνοντας χώρο και στην ανάδειξη πιθανών μελλοντικών επεκτάσεων. Ωστόσο, παρά τα όποια ζητήματα, οι συμμετέχοντες δήλωσαν πως βρήκαν την εμπειρία ενδιαφέρουσα και ευχάριστη. Ολοκλήρωσαν την εμπειρία πληθοπορισμού δίχως να χάσουν το ενδιαφέρον τους, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει συχνά σε παρόμοιες δραστηριότητες και καθιστά αυτή τη πτυχιακή επιτυχημένη στον στόχο της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
πληθοπορισμός, επισημείωση κίνησης, αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή, webVR, 3D animation, Laban Movement Analysis
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
46
Αριθμός σελίδων:
103
Kougioumtzian_Thesis.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο