Σχεδιασμός Διαδικτυακής Εφαρμογής Αυτοαξιολόγησης & Ελέγχου Προόδου Φοιτητ(ρι)ών

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3255799 346 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-12-12
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Βερλέκης Δημήτριος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Ρούσσου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχεδιασμός Διαδικτυακής Εφαρμογής Αυτοαξιολόγησης & Ελέγχου Προόδου Φοιτητ(ρι)ών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχεδιασμός Διαδικτυακής Εφαρμογής Αυτοαξιολόγησης & Ελέγχου Προόδου Φοιτητ(ρι)ών
Περίληψη:
Το διαδίκτυο παίζει καταλυτικό ρόλο σε κάθε τομέα της ζωής μας στη σύγχρονη κοινωνία, την ώρα που οι δραστικές αλλαγές τις οποίες επέβαλε η πανδημία της Covid-19, ανάγκασαν πολλές υπηρεσίες που διατηρούσαν την υλική τους υπόσταση σε μεγάλο βαθμό, να μεταπηδήσουν όλο και περισσότερο στον ψηφιακό κόσμο.

Η εκπαίδευση ήταν μία από αυτές, αφού με τις συνθήκες που επιβλήθηκαν, αναδείχθηκε η ανάγκη για εργαλεία υποστήριξης της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, καθώς χωρίς τη ζωντανή διάδραση μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου, η διαδικασία της μάθησης απαιτεί εναλλακτικές μεθόδους για την καλύτερη αφομοίωση της νέας γνώσης.

Με στόχο να καλύψει την ανάγκη αυτή, η παρούσα εργασία αφορά τον σχεδιασμό μιας διαδραστικής εφαρμογής, που θα ενισχύει την εξ αποστάσεως - και όχι μόνο - διδασκαλία μαθημάτων του Τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με ένα εύχρηστο εργαλείο, για την παρακολούθηση του βαθμού κατανόησης της ύλης από το σύνολο των φοιτητών, την επιμέρους ατομική αξιολόγησή τους με στόχο την ορθότερη ώθηση τους για την κάλυψη πιθανών γνωστικών κενών, καθώς και την ανατροφοδότησή τους με τις σωστές απαντήσεις και τις κατάλληλες πηγές για περαιτέρω μελέτη.

Αρχικά, προσδιορίζονται οι ομάδες χρηστών που θα επωφεληθούν από τη δημιουργία της εν λόγω εφαρμογής, ώστε να καθοριστούν οι επιμέρους στόχοι τους και να γίνει μια λεπτομερής καταγραφή και ανάλυση των απαιτήσεών τους από αυτήν. Ως αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας, προκύπτουν οι προδιαγραφές που πρέπει να πληροί το υλοποιημένο σύστημα.

Αυτές οι προδιαγραφές λειτουργούν ως πυξίδα για την ορθή δημιουργία μιας διεπαφής χρήστη, που θα ικανοποιεί τους στόχους των χρηστών. Ένα σύνολο από στατικά πρωτότυπα των βασικών της παραθύρων παρουσιάζονται κατά μήκος της εργασίας, απεικονίζοντας τον τρόπο που θα λειτουργεί.

Στη συνέχεια, παρουσιάζεται το σχήμα της βάσης δεδομένων που μπορεί να αποτυπώσει όλες τις ζητούμενες πληροφορίες για την πλήρη λειτουργία της διεπαφής και επεξηγούνται εναλλακτικές επεκτάσεις που μπορεί να λάβει για τη βελτίωση της απόδοσης της.

Ολοκληρώνοντας τον σχεδιασμό, προτείνονται τα εργαλεία της ReactJS, του Django REST και της PostgreSQL, ως κατάλληλες τεχνολογίες υλοποίησης των μελών της εφαρμογής, με βάση την ικανότητά τους να αναπτύξουν με ευκολία το σύνολο της λειτουργικότητας των συστημάτων που έχουν σχεδιαστεί.

Τέλος, προτείνονται ενδεικτικοί στατιστικοί δείκτες για πιθανή μελλοντική αξιολόγηση αποτελεσματικότητας της εφαρμογής, μετά το πέρας της υλοποίησής της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Εφαρμογών, Ανάλυση Απαιτήσεων, Σχεδιασμός Διεπαφής Χρήστη, Ανάπτυξη Πρωτοτύπων Διεπαφής, Σχεδιασμός Βάσεων Δεδομένων
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
14
Αριθμός σελίδων:
83
VerlekisDimitriosThesisRevised.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο