Διαφορετικοί τρόποι υπολογισμού της κρίσιμης ταχύτητας σε παιδιά και ενήλικες κολυμβητές

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3410076 20 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-07-16
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
ΜΠΙΖΑΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ ΤΟΥΜΠΕΚΗΣ , ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαφορετικοί τρόποι υπολογισμού της κρίσιμης ταχύτητας σε παιδιά και ενήλικες κολυμβητές
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαφορετικοί τρόποι υπολογισμού της κρίσιμης ταχύτητας σε παιδιά και ενήλικες κολυμβητές
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να συγκριθούν διαφορετικές μέθοδοι υπολογισμού της κρίσιμης ταχύτητας. Στη μελέτη συμμετείχαν οκτώ παιδιά (5 κορίτσια και 3 αγόρια, ηλικία: 10,9 ± 0,3 ετών) και οκτώ ενήλικες (4 άνδρες και 4 γυναίκες, ηλικία: 40,3 ± 6,5 ετών). Ο υπολογισμός της κρίσιμης ταχύτητας έγινε με βάση τις επιδόσεις τους στις δοκιμασίες μέγιστης προσπάθειας (200μ, 400μ.). Η ταχύτητα σε δοκιμασία 12x25 μ. με μέγιστη ένταση χρησιμοποιήθηκε για να συγκριθεί και να εξεταστεί η σχεsση της με την κρίσιμη ταχύτητα. Η κρίσιμη ταχύτητα που προκύπτει από τα 200 και 400 μέτρα (παιδιά: 1,08 ± 0,11 mꞏs-1, ενήλικες: 1,10 ± 0,15 mꞏs-1) ήταν χαμηλότερη απο τη μέση ταχύτητα των 12x25 μ. (παιδιά: 1,26 ± 0,10 ms-1, ενήλικες: 1,46 ± 0,13 mꞏs-1, p<0,05) και τη μέση ταχύτητα των τελευταίων 4x25 μέτρων της δοκιμασίας 12x25 μ. (παιδιά: 1,21 ± 0,10 mꞏs-1, ενήλικες: 1,44 ± 0,1 mꞏs-1, p<0,05). Η δοκιμασία 12x25 μ. σχετίζεται σημαντικά με την κρίσιμη ταχύτητα στα παιδιά (r=0,91, p<0,01) και στους ενήλικες (r=0,62, p<0,05) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πρόβλεψη της κρίσιμης ταχύτητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
κρίσιμη ταχύτητα, 6 χεριές, δοκιμασίες, παιδία, ενήλικες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
20
Αριθμός σελίδων:
18
ΜΠΙΖΑΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ_τελική.pdf (416 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο