Σχεδιασμός διδασκαλίας με καινοτόμες διδακτικές μεθόδους - Ενότητα "Φυσικές Προστατευόμενες Περιοχές: Εθνικοί Δρυμοί"

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2884543 262 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
ΨΩΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωναράκου Ασημίνα, Καθηγήτρια, Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχεδιασμός διδασκαλίας με καινοτόμες διδακτικές μεθόδους - Ενότητα "Φυσικές Προστατευόμενες Περιοχές: Εθνικοί Δρυμοί"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχεδιασμός διδασκαλίας με καινοτόμες διδακτικές μεθόδους - Ενότητα "Φυσικές Προστατευόμενες Περιοχές: Εθνικοί Δρυμοί"
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία μελετάται ο στρατηγικός σχεδιασμός μαθήματος επί μιας ενότητας του μαθήματος «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου. Πιο συγκεκριμένα, μελετώνται καινοτόμες, βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές μέθοδοι διδασκαλίας επί της ενότητας των «Φυσικών Προστατευόμενων Περιοχών». Παρά την ύψιστη σημασία μιας αποτελεσματικής διδασκαλίας της ενότητα αυτής για την ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση υπεύθυνων και ενημερωμένων πολιτών, οι αποτελεσματικές μέθοδοι διδασκαλίας αυτών των γνωστικών αντικειμένων έχουν διερευνηθεί ελάχιστα στο παρελθόν. Η αναγκαιότητα ανάπτυξης κατάλληλων μεθόδων διδασκαλίας για την ενότητα των «Φυσικών Προστατευόμενων Περιοχών» στην τυπική εκπαίδευση γίνεται φανερή μέσα από τη βιβλιογραφική επισκόπηση και τους περιβαλλοντικούς κινδύνους που συζητώνται. Στην παρούσα εργασία, λοιπόν, πραγματοποιείται ο σχεδιασμός διδασκαλίας της ενότητας «Φυσικές Προστατευόμενες Περιοχές: Δρυμοί», με τη χρήση καινοτόμων μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας, μέσα από μια βιωματική και ομαδοσυνεργατική προσέγγιση της διδακτικής πράξης. Ο παρών σχεδιασμός δύναται να αποτελέσει πρότυπο σχέδιο μαθήματος για μελλοντική χρήση, προσαρμογή και ανάπτυξή του από τους εκπαιδευτικούς τόσο της δευτεροβάθμιας όσο και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
καινοτόμες διδακτικές μέθοδοι, δρυμοί, φυσικές προστατευόμενες περιοχές, διδασκαλία μέσω τέχνης, βιωματική μάθηση, ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
28
Αριθμός σελίδων:
36
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΨΩΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ_ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.