Η Παιδαγωγική Μέθοδος " Φρενέ " στην Εκπαίδευση

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2976479 75 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-03-14
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Αλεξάνδρου Αλεξάνδρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ασημίνα Αντωναράκου , καθηγήτρια , γεωλογίας και γεωπεριβάλλοντος , τομέας - ιστορικής γεωλογίας και παλαιοντολογίας.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Παιδαγωγική Μέθοδος " Φρενέ " στην Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Παιδαγωγική Μέθοδος " Φρενέ " στην Εκπαίδευση
Περίληψη:
Καθίσταται απόλυτα σαφές πως η παιδαγωγική μέθοδος του Φρενέ αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα, αν όχι το σημαντικότερο, μοντέλο όσον αφορά στην παιδαγωγική διαδικασία. Ο Σελεστέν Φρενέ, ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους μελετητές - θεωρητικούς στην ιστορία της εκπαίδευσης. Η επίδραση που άσκησε και η γενικότερη απήχησή του παιδαγωγού διαμόρφωσε σε μεγάλο βαθμό τα εκπαιδευτικά πράγματα του 20ου και 21ου αιώνα.
Οι τεχνικές που εισήγαγε ο Freinet στην εκπαιδευτική διαδικασία στηρίζονταν σε ορισμένες βασικές αρχές. Αυτές οι αρχές σχετίζονταν άμεσα με τη συνεργασία , την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία , την έρευνα , τον πειραματισμό , την κοινωνικοποίηση με λίγα λόγια τον ιδανικό ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν οι μαθητές στο πλαίσιο του σχολείου. Ο Freinet με βάση αυτές τις τεχνικές ήθελε να δώσει στους μαθητές τη δυνατότητα να δημιουργήσουν αλλά και να ενταχθούν σε ένα παιδαγωγικό περιβάλλον . Μπόρεσε να βοηθήσει τελικά και στην ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού συστήματος και στην εμφάνιση μιας νέας εκπαίδευσης, η οποία θα θεμελιώνεται σε θεμελιώδεις αρχές επικοινωνίας, κοινωνικότητας, ανθρώπινης επαφής κλπ. Το βασικότερο στοιχείο βέβαια είναι πως και ο ίδιος ο Φρενέ θέλησε να διορθώσει τα κακώς κείμενα της εποχής του όσον αφορά στην εκπαιδευτική πολιτική. Αυτό το γεγονός, λοιπόν, αποτέλεσε και τη βάση και έδωσε το έναυσμα να γραφτεί το όνομα αυτού του ανθρώπου στην ιστορία της εκπαίδευσης με χρυσά γράμματα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Σελεστέν Φρενέ , Τεχνικές , Μαθητές , Εκπαιδευτικό , Παιδαγωγική .
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
16
Αριθμός σελίδων:
23
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1114201400130.pdf (383 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο