Λεπτή και αδρή κινητικότητα σε παιδιά σχολικής ηλικίας με και χωρίς αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2776737 445 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-07-05
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
ΚΟΥΛΑ ΕΡΑΝΤΑ
Ράμμου Άλκηστις
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κουτσούκη Δήμητρα,Καθηγήτρια, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Ασωνίτου Κατερίνα, ΕΔΙΠ,ΣΕΦΑΑ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Λεπτή και αδρή κινητικότητα σε παιδιά σχολικής ηλικίας με και χωρίς αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Λεπτή και αδρή κινητικότητα σε παιδιά σχολικής ηλικίας με και χωρίς αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού
Περίληψη:
Η κινητική ικανότητα παίζει καθοριστικό ρόλο για τη ζωή ενός ατόμου, καθώς η καθημερινή του διαβίωση κινείται γύρω από ένα φάσμα λεπτών και αδρών κινήσεων. Οι κινήσεις αυτές αναπτύσσονται και χρησιμοποιούνται από το άτομο στην πρώιμη κιόλας παιδική του ηλικία. Επομένως, κρίνεται αναγκαία η έγκαιρη διάγνωση τυχών προβληματικών κινητικών συμπεριφορών, καθώς και η έγκαιρη κινητική παρέμβαση για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να προσδιοριστούν οι διαφορές στην κινητική ικανότητα μεταξύ τυπικά αναπτυσσόμενων παιδιών και παιδιών που διαγνώστηκαν με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού (ΑΔΚΣ). Επίσης, εξετάστηκαν τυχόν διαφορές στο φύλο (αγόρια – κορίτσια με και χωρίς ΑΔΚΣ), αλλά και στη ηλικία (8 – 9 και 9 – 10 ετών) όσον αφορά τις δύο αυτές ομάδες. Το δείγμα της έρευνας περιελάμβανε 21 παιδιά χωρίς ΑΔΚΣ από το 9ο δημοτικό σχολείο Δάφνης και 21 παιδιά διαγνωσμένα με ΑΔΚΣ από το ΚΕΔΥΥ Β΄ Αθηνών. Η λεπτή και αδρή κινητικότητα μετρήθηκαν και αξιολογήθηκαν μέσω δύο κινητικών τεστ, του Movement Assessment Battery for Children (MABC-2) και του Test of Motor Competence (TMC). Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σε βάσεις όπως το GoogleScholar και το Direct Scopus, προκειμένου να γίνει σύγκριση των αποτελεσμάτων με προηγούμενες έρευνες. Από τα αποτελέσματα φάνηκε, ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές τόσο στη λεπτή όσο και στην αδρή κίνηση μεταξύ των παιδιών με και χωρίς ΑΔΚΣ, μεταξύ των αγοριών με και χωρίς ΑΔΚΣ και των κοριτσιών με και χωρίς ΑΔΚΣ, αλλά και μεταξύ των παιδιών 8–9 και 9–10 ετών με και χωρίς ΑΔΚΣ. Μέσα από τα αποτελέσματα φάνηκε, ότι παρά τα κοινά σημεία που βρέθηκαν σε επιμέρους δοκιμασίες μεταξύ των δύο τεστ, η σύγκριση μεταξύ των συνολικών σκορ έδειξε, ότι δεν υπήρξε σημαντική συσχέτιση μεταξύ τους. Επομένως, προτείνεται η κατασκευή ενός νέου κινητικού τεστ που να αποδίδει με ακρίβεια και εγκυρότητα την έννοια της κινητικής ικανότητας (motor competency) μέσα από την αξιολόγηση της λεπτής και αδρής κίνησης των παιδιών και πιθανόν να διευκόλυνε μελλοντικές έρευνες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
κινητική ανάπτυξη, κινητική ικανότητα, κινητική αδεξιότητα, λεπτή και αδρή κίνηση, MABC, TMC
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
37
Αριθμός σελίδων:
41
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΡΑΜΜΟΥ-ΚΟΥΛΑ-tel.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο