CIR – A Citizen Incident Reporting tool

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2866383 689 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-15
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Φιλιππίδης Αθανάσιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξιος Δελής, Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Μαρία Ρούσσου, Επίκουρος Καθηγήτρια, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
CIR – A Citizen Incident Reporting tool
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΑΔΣ - Ένα εργαλείο Αναφοράς Δημοσίων Συμβάντων
Περίληψη:
Αυτή τη στιγμή, στην Ελλάδα, ο κύριος και πιθανότατα μόνος τρόπος να αναφερθεί ένα δημόσιο συμβάν (π.χ. ένα πεσμένο δέντρο που εμποδίζει σε μία οδό) στις αρχές είναι μόνο μέσω τηλεφωνικής κλήσης, email κάτι το οποίο είναι χρονοβόρο και μη αποτελεσματικό. Επιπρόσθετα, άτομα κάθε ηλικίας, τείνουν να χρησιμοποιούν καθημερινά όλο και περισσότερο τα έξυπνα κινητά τους. Μια λύση στο προαναφερόμενο πρόβλημα θα μπορούσε να βρεθεί εκμεταλλευόμενοι αυτή τη νέα συνήθεια που τείνουν να έχουν οι άνθρωποι. Η λύση που προτείνεται μέσω αυτής της πτυχιακής είναι μια εφαρμογή Android μέσω της οποίας ο καθένας θα μπορεί να τραβήξει μια φωτογραφία του συμβάντος, να γράψει μια σύντομη περιγραφή αυτού και να το αναφέρει όσο πιο απλά και σύντομα γίνεται. Η εφαρμογή επισυνάπτει τις ακριβείς συντεταγμένες του χρήστη κατά την στιγμή της αναφοράς, δίνει την επιλογή του επιπέδου κρισιμότητας του συμβάντος στον χρήστη και προσθέτει αυτά στις πληροφορίες που είναι διαθέσιμες για το συμβάν. Στην άλλη μεριά, βρίσκεται μια εφαρμογή εξυπηρετητή (server) η οποία πετυχημένα λαμβάνει την εικόνα και τις πληροφορίες του συμβάντος τα οποία και παρουσιάζονται σε ένα φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις αρχές με σκοπό να ταξινομήσουν, ομαδοποιήσουν και επιλύσουν τα αναφερθέντα συμβάντα.
Έχοντας τα παραπάνω κατά νου, η πτυχιακή αυτή γράφτηκε με σκοπό να αναλυθούν και να περιγραφούν οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν κατά την διάρκεια της υλοποίησης αυτής της Android εφαρμογής. Το όνομα της υλοποιημένης εφαρμογής είναι CIR το οποίο είναι το ακρωνύμιο του Citizen Incident Reporting tool. Την εφαρμογή μπορεί να την βρει ο αναγνώστης, εάν επιθυμεί, στον προσωπικό μου λογαριασμό στο GitHub [1]. Η γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση της εφαρμογής ήταν η Java με μερικές προσθήκες από βιβλιοθήκες ανοιχτού κώδικα όπως η Picasso και η Retrofit. Το περιβάλλον στο οποίο αναπτύχθηκε ήταν το Android Studio. Προκειμένου να παρουσιάσουμε ένα πλήρως λειτουργικό σύστημα δημιουργήσαμε και έναν εξυπηρετητή (server) ο οποίος παραλαμβάνει τις αναφορές των συμβάντων. Για τον εξυπηρετητή χρησιμοποιήθηκε Python και πιο συγκεκριμένα το Django REST Framework.
Εφόσον αυτή η εφαρμογή έχει ως σκοπό να χρησιμοποιηθεί από ένα ευρύ κοινό, η σχεδιαστική προσέγγιση η οποία ακολουθήθηκε ήταν αυτή του σχεδιασμού με επίκεντρο τον χρήστη προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηστικότητα και η βέλτιστη εμπειρία του χρήστη σχετικά με την διεπαφή και τους μηχανισμούς αλληλεπίδρασης. Ο σχεδιασμός με επίκεντρο τον χρήστη συμπεριλαμβάνει μελέτη των ομάδων χρηστών που θα αλληλεπιδρούν με την εφαρμογή και την υλοποίηση προσωπείων χρηστών, ανάλυσης εργασιών, σεναρίων χρήσης, πρωτοτύπων χαμηλής πιστότητας και τέλος ένα τεστ αξιολόγησης κατά το οποίο παρακολουθήθηκαν χρήστες την ώρα που χρησιμοποιούσαν την εφαρμογή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
django rest framework, retrofit, gson, android, picasso, πρωτοτύπα χαμηλής πιστότητας, προσωπεία, σχεδιασμός με επίκεντρο τον χρήστη
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
14
Αριθμός σελίδων:
60
Thesis Athanasios Filippidis.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο