Τα ΄κενά απροσδιοριστίας’ στα λογοτεχνικά κείμενα μέσω του ερμηνευτικού διαλόγου: εμπόδιο ή εργαλείο στις διδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών;

Διπλωματική Εργασία uoadl:3229434 103 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία Ανθρωπιστικών Αντικειμένων και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-09-05
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Σφενδυλάκη Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φρυδάκη Ευαγγελία - Καθηγήτρια Παιδαγωγικής και Διευθύντρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου - Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης - ΕΚΠΑ
Μαμούρα Μαρία - Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής - Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης - ΕΚΠΑ
Μιχάλης Αθανάσιος - Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικής - Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τα ΄κενά απροσδιοριστίας’ στα λογοτεχνικά κείμενα μέσω του ερμηνευτικού διαλόγου: εμπόδιο ή εργαλείο στις διδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών;
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τα ΄κενά απροσδιοριστίας’ στα λογοτεχνικά κείμενα μέσω του ερμηνευτικού διαλόγου: εμπόδιο ή εργαλείο στις διδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών;
Περίληψη:
Η παρούσα ποιοτική έρευνα αποσκοπεί στη μελέτη της μεθόδου του ερμηνευτικού διαλόγου υπό το πρίσμα των κενών απροσδιοριστίας που υπάρχουν στα λογοτεχνικά κείμενα. Συγκεκριμένα, διερευνά από την πλευρά των εκπαιδευτικών, το αν και κατά πόσο τα κενά απροσδιοριστίας διευκολύνουν ή εμποδίζουν την εφαρμογή της συγκεκριμένες αναγνωστικής και διδακτικής πρακτικής στις τάξεις. Η βάση των δεδομένων της έρευνας σχηματίστηκε από τις συνεντεύξεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι γνωρίζουν και εφαρμόζουν τη μέθοδο εδώ και, τουλάχιστον, τρία (3) χρόνια. Η ανάλυση των πορισμάτων ευθυγραμμίστηκε με τις μεθοδολογικές αρχές της Θεματικής Ανάλυσης, από όπου προέκυψαν κάποιες κατηγορίες. Από τα αποτελέσματα, λοιπόν, αναδείχθηκε, αφενός η λειτουργία των κενών απροσδιοριστίας ως εργαλείου για την εφαρμογή και προώθηση του ερμηνευτικού διαλόγου. Αφετέρου, όμως, προέκυψαν και κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά από το λόγο των εκπαιδευτικών που αφορούν τη μέθοδο και αποκαλύπτουν τη μετατόπιση της σκοποθεσίας τους και του γενικότερου μετασχηματισμού της πεποίθησής τους για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας. Περαιτέρω ανάπτυξη επιδέχεται το θέμα αυτό και σε σχέση με τις μετατοπίσεις των ίδιων των μαθητών ως προς τα κενά και τον ερμηνευτικό διάλογο, αλλά και τον γενικότερο μετασχηματισμό που φέρει η μέθοδος σε κάθε ‘κρίκο της αλυσίδας’ της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
κενά απροσδιοριστίας, ερμηνευτικός διάλογος, θεματική ανάλυση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
108
Αριθμός σελίδων:
114
Διπλωματική εργασία-Σφενδυλάκη Κωνσταντίνα.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο