Το Σχολείο Της Μπάλας Ως Πλαίσιο Προαγωγής Της Φυσικής Δραστηριότητας Και Της Αναψυχής Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3421954 19 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-10-31
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Κωνσταντινίδη Ανθή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δανιά Ασπασία, Επίκουρη Καθηγήτρια , Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το Σχολείο Της Μπάλας Ως Πλαίσιο Προαγωγής Της Φυσικής Δραστηριότητας Και Της Αναψυχής Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το Σχολείο Της Μπάλας Ως Πλαίσιο Προαγωγής Της Φυσικής Δραστηριότητας Και Της Αναψυχής Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας
Περίληψη:
Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση της εφαρμογής
ενός προγράμματος Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) με έμφαση στη χρήση του μοντέλου
Ball-School στην φυσική δραστηριότητα και την ευχαρίστηση παιδιών
προσχολικής ηλικίας. Απώτερος στόχος ήταν να βρεθεί ποιο είδος παιχνιδιού
(ελεύθερο, με ερέθισμα, με τακτικό πρόβλημα) είχε την μεγαλύτερη επίδραση
στην φυσική δραστηριότητα και την ευχαρίστηση των παιδιών. Στην παρούσα
έρευνα συμμετείχαν 21 παιδιά, αγόρια και κορίτσια, ηλικίας 4-5 ετών από ένα
ιδιωτικό νηπιαγωγείο της Αθήνας . Τα προγράμματα που εφαρμόστηκαν στην
παρέμβαση σχεδιάστηκαν με περιεχόμενο βασισμένο στη δομή της προσέγγισης
Ballschool προσαρμοσμένο με βάση τις αρχές του μοντέλου ΦΑ Teaching Games
for Understanding (TGfU). Η προπονητική παρέμβαση διήρκησε 5 εβδομάδες
και περιελάμβανε 3 μαθήματα ανά εβδομάδα, διάρκειας 30 λεπτών το καθένα.
Συνολικά εφαρμόστηκαν πέντε μαθήματα ελεύθερου παιχνιδιού, πέντε μαθήματα
παιχνιδιού με ερέθισμα και πέντε με τακτικό πρόβλημα. Κάθε εβδομάδα
διδάσκονταν και τα τρία είδη παιχνιδιού με την παραπάνω σειρά. Για την
αξιολόγηση της φυσικής δραστηριότητας των συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκαν
βηματόμετρα yamax power- walker EX-510 για την καταγραφή του αριθμού των
βημάτων στη διάρκεια κάθε τριαντάλεπτου μαθήματος, ενώ για την καταγραφή
του βαθμού ευχαρίστησης μετά την περάτωση κάθε μαθήματος
χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς με τη χρήση εικόνων.
Καθόλη τη διάρκεια της παρέμβασης, χρησιμοποιήθηκε λίστα συστηματικής
παρατήρησης σχεδιασμένη με βάση το σύστημα παρατήρησης System of
Observing Fitness Instruction Time (SOFIT). Τα αποτελέσματα της έρευνας
έδειξαν ότι το είδος παιχνιδιού που είχε την υψηλότερη φυσική δραστηριότητα
ήταν το παιχνίδι με τακτικό πρόβλημα. Σχετικά με την ευχαρίστηση δεν υπήρξαν
στατιστικά σημαντικές διαφορές ανά είδος παιχνιδιού, καθώς ήταν υψηλή όλες
τις ημέρες της παρέμβασης. Το ελεύθερο παιχνίδι ,χωρίς παρέμβαση του
καθηγητή φυσικής αγωγής, φαίνεται να είναι το λιγότερο αποτελεσματικό για την
αύξηση της φυσικής δραστηριότητας των παιδιών. Οι περιβαλλοντολογικές
συνθήκες, ο χώρος, ο εξοπλισμός και το περιεχόμενο των μαθημάτων φάνηκε να
αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν την φυσική δραστηριότητα παιδιών
προσχολικής ηλικίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Teaching Games for Understanding (TGfU), σχολείο της μπάλας, προσχολική ηλικία , φυσική αγωγή, φυσική δραστηριότητα, αναψυχή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
261
Αριθμός σελίδων:
162
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΑΝΘΗ_ΠΕΡΓΑΜΟΣ.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο